کد خبر 270520
۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶

جزئیات هفت ساعت جراحی حسن یزدانی از زبان خودش

جزئیات هفت ساعت جراحی حسن یزدانی از زبان خودش

حسن یزدانی یل ١٠ مدالی کشتی المپیک و جهان از سال ٢٠٢٥ یک‌بار دیگر برای کسب یازدهمین مدال روی تشک ظاهر خواهد شد.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ دو جراحی اصلی و مجزای همزمان روی شانه و کتف آسیب‌دیده دست راست حسن یزدانی که در ثانیه‌های ابتدایی فینال المپیک ٢٠٢٤ پاریس به وقوع پیوست تا طلای یل کشتی به نقره تبدیل شود، با احتساب زمان ریکاوری به مدت هفت ساعت توسط "پاسکال بوآلو" در بیمارستان شهر نیس فرانسه انجام شد.

دکتر کیهانی در گفتگویی دو عمل جراحی اصلی و همزمان و مجزای شانه دست راست حسن یزدانی را  عالی توصیف کرد و تمام جزئیات را برای جلوگیری از هر گمانه زنی و ایجاد شایعات مختلف تشریح کرد که به‌طور کامل در این گزارش جامع می‌خوانید:

شروع درمان حسن دقیقا از پایان کشتی فینال المپیک بدون ثانیه‌ای وقفه آغاز شد، حسن یزدانی سرمایه ملی و نگین انگشتری کشتی جهان به شمار میرود که جراح فرانسوی او را در مشاوره با جراحان زبده و نخبه داخلی و خارجی انتخاب کردم.

نتیجه جراحی حسن یزدانی عالی و بسیار موفقیت‌آمیز بوده است و بصورت کامل در جریان کوچکترین جزئیات هم قرار داریم البته یک تیم کامل در اختیار و کنار اوست و کارهایش را به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

حسن یزدانی پنجشنبه شب به ایران باز می‌گردد و از صبح جمعه در کشورمان خواهد بود، زمان فیزیوتراپی او از دو هفته دیگر آغاز می‌شود و او باید در ماه اسفند سال جاری بار دیگر سفری به فرانسه داشته باشد تا با بازبینی جراحش روند فیزیوتراپی بررسی شود.

با دو جراحی اصلی و دقیق شانه و کتف دست راست حسن بهبودی کامل خواهد داشت و او از سال ٢٠٢٥ روی تشک ظاهر می‌شود و به رقابت‌های قهرمانی سال بعد از المپیک خواهد رسید.

حسن یزدانی همانطور که قبل از المپیک به ورزش سه گفتم مدال نقره جهان و المپیک پیش رو را در جیب دارد و ما برای طلا شدن مدال‌هایش این عمل جراحی را مدنظر داریم.

کشتی حسن یزدانی و دوره حرفه‌ای قهرمانی او تمام نشده و با جراحی که توسط یکی از بهترین جراحان دنیا انجام شد، بار دیگر او را روی تشک خواهیم دید و مرد ١٠ مدالی المپیک و جهان حداقل به شش ماه فیزیوتراپی نیاز دارد.

ما در ایران جراحان و پزشکان بی‌نظیر و زبده‌ای داریم، همانطور که پنج سال قبل حسن یزدانی زانوی خود و رباط صلیبی‌اش را در ایران عمل کرد و هیچ مشکلی هم از این ناحیه نداشت و ندارد، در مورد دو جراحی همزمان کتف این سرمایه ملی بعد از آسیب مجدد در المپیک با مشورت نخبگان پزشکی داخلی و خارجی "پاسکال بوآلو" انتخاب شد.

در رقابت‌های قهرمانی ٢٠٢٥ جهان حسن یزدانی را سرحال و آماده روی تشک خواهید دید تا او بتواند تا پایان سال ٢٠٢٨ و المپیک لس آنجلس از تعداد ١٣ مدال جهانی و المپیک الکساندر کارلین، میخائین لوپز و رضا کایالپ بگذرد و به تنها کشتی‌گیر تاریخ تبدیل شود که ١٤ مدال به گردن آویخته است.

امیر علی آذرپیرا هم جراحی موفقیت‌آمیزی روی رباط صلیبی زانوی پای راست خود داشته است و در جهانی ٢٠٢٥ می‌تواند کشتی بگیرد.

همچنین کامران قاسم‌پور هم بدون آسیب شرایط ایده‌آلی برای درخشش در رقابت‌های قهرمانی اوزان غیرالمپیکی جهان در سال ٢٠٢٤ و رویارویی احتمالی با دیوید تیلور دارد.

منبع: ورزش سه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha